Veel gestelde vragen inschrijven vogels

1Het lukt mij niet om mijn account te activeren.
U dient eerst de aanwijzingen goed te lezen voordat u start met inschrijven. U moet namelijk eerst uw account activeren, voordat u kunt inloggen. In het inlogscherm vind u de vermelding: U account werkt niet? Klik op de pijl voor meer informatie. Klik op de pijl naast deze vermelding. In dit opengeklapte scherm vind u voorwaarden en onderin de knop “Activeer Account”. Hier voert u uw kweeknummer voorafgegaan door NL in. Vervolgens volgende stap. Het systeem zoekt u gegevens op. Hier voert u uw emailadres in en een eigen wachtwoord. U gaat naar volgende stap en vervolgens klikt u op afwerking. U MOET NU 24 tot 48 UUR WACHTEN!!!!!
2Krijg ik bericht dat mijn account geactiveerd is
U krijgt geen bericht, u zult dit zelf moeten proberen middels uw kweeknummer en wachtwoord, na verstrijken van 24 tot 48 uur.
3Kan ik galakaarten bij de helpdesk bestellen of via de inschrijving van vogels?
Er kunnen geen gala kaarten besteld worden via de inschrijfmodule https://com.mondial2019.nl/galadiner/ Dit kan per 1 december via de Mondial site.
4Ik wil mijn verkoopvogels inschrijven kan dat?
Er kunnen geen verkoopvogels ingeschreven worden via dit systeem https://verkoop.mondial2019.nl Ingeschreven kan worden via de speciale link op de Mondial site bij verkoop tot 10 december 2018, echter vol = vol.
5Mogen anderen dan NBvV leden worden ingeschreven worden?
Nee, zij dienen via hun eigen organisatie opgave te doen.
6Kan de helpdesk mijn vergeten wachtwoord opvragen en verstrekken?
Nee, dat is niet mogelijk. U dient u wachtwoord te resetten en opnieuw te wachten totdat deze geautoriseerd is.
7Ik kan bij de NBvV vogels langer inschrijven qua leeftijd?
COM hanteert eigen internationaal geaccepteerde regels, hier dienen wij ons aan te houden.
8Moet ik bij kwartels en hoenderachtigen entverklaringen aanleveren?
Dat is niet anders dan bij de NK, deze ent verklaring (geldig en afgegeven door een erkend dierenarts) dient bij inleveren van de vogels afgegeven te worden.
9Ik heb ingeschreven en betaald, ik wil meer vogels inschrijven.
Ja, dat kan tot 16 december 2018. U dient wel bij te betalen voor de extra vogels.
10Ik ben inzender. Krijg ik dan gratis toegang?
Dit is gelimiteerd tot een beperkt aantal vrije toegangskaarten en wel vanaf drie inschrijvingen aan vogels, tweemaal gratis toegang, incl. afhaal dag van de vogels.
11Ik wil naar het gala, maar ben geen inzender. Is dat toegestaan?
Dat mag. U dient dit te doen via de speciale gala link op de site, ook hier geldt op = op. (vanaf 1 december 2018)
12Hoe krijg ik mijn inbrengpapieren?
Die krijgt u niet opgestuurd. Bij het inbrengen van de vogels worden deze verstrekt, waarna u uw vogels kunt in kooien, indien u vogels inschrijft die niet in eigen kooien ingebracht mogen worden. Zie voor de kooienlijst de site van de Mondial (onder documenten)
13Kan de NBvV hotelaccommodatie regelen?
Dit is niet mogelijk. Hotel Fletcher in Epe heeft nog ruimte, tegen gunstige prijzen. U kunt contact opnemen met Fletcher (0578 612 814), waarbij u moet aangeven dat u voor de Mondial komt.
14Kan ik nog helpen als medewerker?
Opgeven kan nog. Graag contact opnemen met Dhr. Berns via het mailadres: evert.berns@planet.nl
15Ik sta met een verkeerd adres in het COM systeem, mijn gegevens kloppen niet.
Dat kan voorkomen. U logt dan in en komt in uw persoonlijke account terecht. Rechts bovenin ziet u uw naam staan met een pijltje. Hierop klikken. U klikt daarna “Mijn profiel” aan, waarop u uw persoonlijke gegevens ziet staan. Deze kunt u nu handmatig wijzigen. Niet vergeten op te slaan, nadat u gewijzigd hebt.
16Is er een aparte jeugdklasse?
Nee, die is er niet. COM kent geen aparte jeugdklasse.
17Ik heb meerdere kweeknummers, b.v. oud ANBvV en nu NBvV en daarnaast PS ringen. Kom ik hiermee in de problemen?
Nee, u komt hiermee niet in de problemen, mits u die ook opgeeft. Mocht bij een prijswinnende vogel blijken dat deze een ring om heeft afwijkend van uw NBvV nummer wordt e.e.a. eerst nagekeken, ook als u uw 2e kweeknummer toevallig niet heeft doorgegeven.
18Ik zie in het COM systeem veel Portugese woorden, klopt dit wel?
Op dit moment zijn we nog druk doende om Portugese woorden in ieder geval te vervangen door Engels. Mogelijk zal dat later in Nederlands vertaald worden. De mogelijkheid tot inschrijving kon hiervoor niet uitgesteld worden.
19Mogen in een stam verschillende ringen worden gebruikt en van verschillende jaren zijn.
Ja dat mag. COM is op de hoogte van de fusie in Nederland. Het kan dus voorkomen dat dus twee kweeknummers in een stam zitten en ook van verschillend jaartal. Echter, het jaar is afhankelijk van het aantal gevraagde jaren van de betreffende vogel in die klasse.
20Ik voer klasse nummers in die in het vraagprogramma van de NBvV staan, echter deze worden niet geaccepteerd door het systeem.
Ja, dat klopt. U moet de klasse nummers gebruiken van de COM. U kunt dit vinden in het vraagprogramma van de COM op de Mondial site onder tabblad documenten.
21Ik weet niet of ik de juiste benaming/nummer heb voor mijn vogel.
Neem contact op met de helpdesk zoals vermeld op de site, in Onze Vogels of in de nieuwsbrief en NIET met het bondsbureau.
22Ik kan niet met computers omgaan, hoe verder?
Bel de helpdesk en zij zullen u voort helpen. Stuurt u a.u.b. geen mail naar het adres vermeld in het systeem. Dit is de Portugese helpdesk van de COM en deze kunnen u niet verder helpen.
23Ik wil een overzicht van betaling van mijn ingeschreven vogels, kan ik die krijgen?
Als u bent ingelogd ziet u een knop met de Portugese tekst “general imprimir ficha inscricao”. Als u hierop klikt ziet u de kosten, inclusief toeslag. Dit bedrag dient u over te maken aan de NBvV en wel naar op NL24 RABO 0320 874265 ten name van Ned. Bond van Vogelliefhebbers, onder vermelding van naam van degene die ingeschreven heeft en Mondial 2019